Google+

Przewidujemy rok 2014 w social media

2014 (2)

 

Media społecznościowe cały czas się zmieniają, widać to gołym okiem i w roku 2014 z całą pewnością nie będzie inaczej. I chociaż to może mieć niewielkie znaczenie dla zwykłego użytkownika Facebooka, to już dla osób zajmujących się tym zawodowo każda taka zmiana to konieczność uzupełnienia wiedzy a także zmiany nawyków i przyzwyczajeń. Więc co czeka social media w 2014 roku?

 

• Nowe kanały komunikacji będą zyskiwać na znaczeniu

Niedawna publikacja na Digital Trends zwróciła uwagę na ciekawy fakt – w Stanach Zjednoczonych sprzedawcy internetowi wolą przy swoich produktach umieszczać „pinezki” Pinterest niż Facebookowe „lajki”. I chociaż to niebieski gigant skupia na sobie więcej uwagi, to warto obserwować rozwój Pinteresta. Najświeższe badania wykazują odpływ młodzieży z Facebooka a nie oszukujmy się – to właśnie oni są przyszłością mediów społecznościowych.

• Zacznij blogować

Stojąc na stanowisku tzw. kreatywnego pracownika musisz docenić blogowanie. To doskonałe narzędzie do tego, aby rozmawiać na konkretne tematy w taki sposób, jaki będzie korzystny dla Marki. Dzięki blogowi będziesz mógł budować swój zasięg – im więcej lepiej napisanych tekstów, tym lepsza strona internetowa.

• Mniej znaczy więcej

Wszyscy zdążyliśmy poznać już hasło „content is a king” – i w 2014 roku nic się nie zmieni. Musisz przykładać wielką uwagę do treści, które chcesz aby trafiały do Twoich Fanów. Czasami lepiej ograniczyć ilość przekazu, ale za to podnieść jego poziom i atrakcyjność dla potencjalnych Klientów.

• Zaczynamy komunikować się obrazami

Od samego początku Internetu można zaobserwować upraszczanie się komunikacji. Po wszechobecnych skrótowcach przyszedł czas na porozumiewanie się obrazami. Brzmi śmiesznie? Ile razy surfując po necie natknąłeś się na ciekawy GIF albo umiejętnie umieszczone zdjęcie, które świetnie pasowało do trwającej dyskusji? Wystarczy zajrzeć na Tumblr i obserwować. Dlaczego nie wykorzystasz tego do promocji Twojej Marki?

• Google+

Wspominaliśmy o potrzebie monitorowania nowych kanałów komunikacji, jednak Google + to zupełnie inna sprawa. Gigant z Mountain View do promowania własnej sieci społecznościowej bezlitośnie wykorzystuje cały wachlarz swoich usług (vide komentowanie na YouTube za pomocą kont Google+). Jak myślisz, przestanie? No właśnie. Integracja Google+ Local z Mapami, Google+ Hangouts z YouTube jest nieunikniona. Przygotuj się już teraz!

Autor:


szymon.fraczek@phi.com.pl
Twitter: @SzFraczek
Facebook: facebook.com/szymon.fraczek